• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vill bara bryta ihop totalt ! Vore tacksam för hjälp.

Micko

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
23 Maj 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
16
Poäng
47
Hejsan ! Har läst lite här på forumet att många har de väldigt tufft med ekonomin,som så jag... med detta spelberoende som slutat med att ja kom in i lånecirkusen månad efter månad ! Har lyckats dragit på mig betanmärkningar nu o kronofogden ! Hur ska jag kunna lösa detta med så pass mycket skulder som man ej kan beta av varje månad ! Vad kommer hända nu ?? Går ständigt med ångest/oro,ont i magen tänker på livet ! så klart är de ju barna som Får en o inte bara släppa allt ! Men de vette fan hur ja ska orka så här länge till ! Ja vet att de finns säkert dom som har de värre ! Så vore så tacksam för hjälp som har lyckats med ta sig ur denna skuldbörda ! Spela kan ja inte längre för ja har inga pengar kvar /kan ej ta nå mer lån de jag har typ alla snabblån som ja kunnat fått ! Hoppas på hjälp!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 452
Poäng
8 917
Hej Micko och välkommen till forumet. Det är ett utmärkt steg.
Jag skulle säga att den processen du efterfrågar går i olika steg och etapper.

1: Första och viktigaste steget är att erkänna att du har ett problem. Det har du gjort.
2: Innan du ens kan börja fundera på ekonomin och framtiden och det som komma skall så MÅSTE du börja behandla ditt spelberoende, mitt absolut bästa tips är att du tar hjälp utav din kommun. Då spelmissbruk är klassat som en sjukdom är din kommun skyldiga att hjälpa dig. Där kommer du vidare även att få råd och tips hur du går vidare med att eventuellt gå med i en grupp och få tips om en förening där du får träffa andra som också har algt korten på bordet.

Nu en annan fråga, hur gammal är du? Hur mycket lån har du idag? Hur mycket har du i lön?
 

Micko

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
23 Maj 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
16
Poäng
47
Hejsan ! Ja tack äntligen har ja hitta hit,o de är på tiden att ja får hjälp o de har ja insett själv nu när de gått för långt så klart !!! Ingen i min omgivning vet att ja spelat så pass inte äns min sambo..(alla tror att man är en vanlig Svensson som har de tipp topp ! ) vill ej dra in sambon i mina ekonomiska bekymmer,vill ej att någon ska få veta om detta... Ja vill ju kunna fixa detta utan omgivningen då jag själv har ställt till det ! De gnager hela tiden i knoppen hur ja ska lösa detta ! Knappt ja orkar sitta här o skriva.... men nu har ja hitta hit iaf. Tack för att du svara ! Ja är inte en vanlig Svensson på 40år inkomst 330000 år blanco 6-700 o en massa sms lån som ja tappat kontrollen på,
.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Hejsan ! Ja tack äntligen har ja hitta hit,o de är på tiden att ja får hjälp o de har ja insett själv nu när de gått för långt så klart !!! Ingen i min omgivning vet att ja spelat så pass inte äns min sambo..(alla tror att man är en vanlig Svensson som har de tipp topp ! ) vill ej dra in sambon i mina ekonomiska bekymmer,vill ej att någon ska få veta om detta... Ja vill ju kunna fixa detta utan omgivningen då jag själv har ställt till det ! De gnager hela tiden i knoppen hur ja ska lösa detta ! Knappt ja orkar sitta här o skriva.... men nu har ja hitta hit iaf. Tack för att du svara ! Ja är inte en vanlig Svensson på 40år inkomst 330000 år blanco 6-700 o en massa sms lån som ja tappat kontrollen på,
.
Jag har själv ingen egen erfarenhet av spelande men den ekonomiska situationen ser ut som min gjorde. Jag tycker att du skall kontakta budget- och skuldrådgivare i din kommun och prata med dom. Jag tror att med din inkomst och den lånebörda du har så är det ganska svårt att klara upp det på egen hand tyvärr.

Bra att du hittat hit. Det finns många kloka människor med erfarenheter som man gärna delar med sig av.
 

Micko

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
23 Maj 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
16
Poäng
47
Tack för svar,kontakta budget-skuldrådgivningen här i kommunen ? Här känner alla allt å alla o de sista ja vill är att någon ska få veta om mitt problem ! Frågan är om de finns någon sida på nätet som skulle hjälpa än ? Eller hur funkar det ?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Iofs så har kommunens budget- och skuldrådgivare tystnadsplikt men jag förstår vad du menar. Det finns en förening som heter "Fattiga riddare", vet inte vad dom kan hjälpa till med. Jag känner inte till någon sida på nätet tyvärr.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 452
Poäng
8 917
Du ska kontakta din skuld och budgetrådgivning men du M Å S T E ta tag i ditt spelberoende, även om du inte spelar nu och inte har pengar så är risken påfallande hög att trilla dit igen om du inte tar tag i det.

Vidare så måste jag tyvärr säga att du kommer inte lyckas hålla det undan ifrån din sambo/familj. Din skuldbörda är så hög och snart kommer såväl inkasso & knackar på dörren som diverse andra, exempelvis Kronofogden.

Det absolut bästa är att lägga korten på borden, berätta som det är. Det kommer kännas som en sten som faller av ditt bröst och i efterhand så kommer du må mycket bättre. Dessa två stegen (berätta och börja behandling) är förutsättning för att du överhuvudtaget skall kunna gå framåt.
 

Micko

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
23 Maj 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
16
Poäng
47
Som sagt så vill ja inte att mina nära o kära ska bli berörd av de ja ställt till de, ja grubblar o grubblar hur ska ja kunna ta upp detta... de kommer sluta i kaos bara ta mitt pick o pack... Ja kommer ringa skuld/ budgetrådgivningen i morgon iaf !
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 452
Poäng
8 917
Dom lär få reda på det förr eller senare ändå. Tro mig. Gått och går igenom din resa.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Som sagt så vill ja inte att mina nära o kära ska bli berörd av de ja ställt till de, ja grubblar o grubblar hur ska ja kunna ta upp detta... de kommer sluta i kaos bara ta mitt pick o pack... Ja kommer ringa skuld/ budgetrådgivningen i morgon iaf !
Bra beslut att kontakta budget- och skuldrådgivare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp